ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי – פתח דבר

ייעוץ עסקי הוכח כגורם המשפר את תוצאות הפעילות העסקית. מדובר בתהליך שבו יועץ מנתח את הפעילות העסקית הקיימת ומסייע לבעל העסק לייעל את הניהול לצורך השגת מטרותיו.
הקמת עסק היא עניין מורכב שדורש הכנה מוקדמת והתעסקות עם מספר נושאים, אך גם לאחר צליחת המשוכה הראשונה,  אין אפשרות לנוח על זרי הדפנה. בשביל להפעיל עסק בצורה מוצלחת, ולמנף את הפוטנציאל הטמון בו, כדאי מאוד לשקול קבלת שירותי ייעוץ.

מטרת הייעוץ העסקי

  1. היועץ העסקי מסייע לבעל העסק לזהות את נקודות התורפה ומספק כלים שימושיים לניהול ולהצלחה עסקית.
  2. תכנון הצעד הבא בעסק- שירותי הייעוץ העסקי יספקו לבעל העסק את ההסתכלות הרחבה שתאפשר לו זמן הכנה מראש לבאות.
  3.  ייעוץ עסקי מאפשר לבעל העסק לקבל את התמונה הרחבה, מתוך התבוננות מבחוץ פנימה  מצד אדם בלתי תלוי.
  4. סדר, ארגון וניהול זמן.
  5. גיבוש לידי כתיבת תוכנית עסקית.

יסודות הייעוץ עסקי בעת הקמת העסק

בייעוץ עסקי ראשוני בעת פתיחת עסק יידונו הנושאים כמפורט להלן:

  1. בחינת סוג הפעילות הרצוי בעת ההקמה- עצמאי יחיד, שותפות או הקמת חברה בע"מ בפן המיסוי (ייעוץ מס) , הכלכלי, המשפטי והאישי.
  2. אפשרויות הרישום בעת פתיחת התיקים ברשויות: מע”מ (עוסק פטור/ עוסק מורשה), ביטוח לאומי (מעמד המבוטח הנדרש) ומס הכנסה .
  3. התנהלות נכונה מול רשויות המס ואופן העבודה מול כל רשות.
  4. שיקולי העסקת עובדים, ניהול עובדים בפן המקצועי, הכלכלי והמשפטי.
  5. מטרות בעל העסק בעת הקמת העסק.
  6. בחינת עמידה בקריטריונים לפני כניסה לענף פעילות עסקי.
  7. הוראות ניהול ספרי העסק- הוצאת חשבוניות, הזמנות, קבלות, הפקדות בבנק וכו’.
  8. מיצוי זכויות והטבות מס.
  9. ניהול תזרים מזומנים בעסק והתנהלות מול הבנק. סקירת האפשרויות למימון הפעילות.
  10. ניתוח הוצאות עסקיות לצורכי מס הכנסה ומע"מ.
  11. ניתוח השקעות ברכוש קבוע והוצאות שוטפות כגון- שכר דירה, אחזקה, משרדיות, קבלני משנה, רכב, שיווק ופרסום, רכוש קבוע וכדומה.
  12. מתן כלים לניהול זמן.

ייעוץ עסקי בעסק חי

בתהליך הייעוץ ייבחנו המצב הפיננסי הקיים בעסק באמצעות ניתוח דוחות כספיים ויעדיו של בעל העסק ולאחר מכן תיכתב תכנית עבודה שתקבע את המדיניות החדשה להתנהלות עסקית לצורך השגת היעדים באמצעות כלים ניהוליים שיסופקו ע"י היועץ.

הכנת תכנית עסקית  / אסטרטגיה עסקית

תכנית עסקית היא בראש ובראשונה תכנון אסטרטגי עבור בעל עסק במטרה להציב את היעדים מבחינה עסקית. תכנית עסקית טובה מאפשרת לבעל העסק לבחון האם ה"היתכנות הרעיונית" שלו הנה ברת ביצוע. במקרים רבים יש רעיונות נפלאים, אבל כאשר בוחנים את המספרים מגלים שאין כלל היתכנות כלכלית. התכנית העסקית תספק תמונה עתידית צפויה של העסק מהבחינות כמפורט להלן:

  1. אסטרטגיה עסקית, שיווקית, תפעולית וקבלת מימון.
  2. ניתוח שיטתי ומסודר של כל ההכנסות והוצאות החזויות בעסק.
  3. בדיקת כדאיות מעמיקה של הפעילות.
  4. חשוב- יכולת עמידה של העסק משברים פיננסיים חריגים ולא צפויים
  5. בדיקת עמידה ביעדים עסקיים ויעדים פיננסיים.

חשוב לזכור- הגעה לפגישה עסקית מול משקיעים פוטנציאלים או בנקים עם תכנית עסקית שכתובה וערוכה באופן מקצועי, מעידה על רצינותו של בעל העסק ומציגה אותו באור חיובי ורציני ובכך מגדילה את סיכויו פי כמה לקבלת עזרה ממשקיעים או אשראי מבנקים וזאת ביחס לבעל עסק שיגיע ללא תוכנית כתובה, אף אם ירצה באופן רהוט ומקצועי על האסטרטגיה העסקית החזויה בעסקו.

ייעוץ עסקי בהתנהלות מול בנקים

התנהלות נכונה בעת פתיחת חשבון בנק העסקי ומול הפקידים בבנק המנהלים את החשבון, משפרת באופן ניכר את תזרים המזומנים בעסק ולכן נדרש לנתח את המצב הפיננסי הקיים ולהכיר את עולם הבנקאות והשירותים הניתנים בבנקים, בין היתר באמצעות ליווי במימון עסקי.

כלים שימושיים בייעוץ עסקי

לצורך מתן שירותי ייעוץ עסקי, נדרש נותן השירות לעשות שימוש בכלים חשבונאיים כגון בקרה על הנהלת החשבונות, ניתוח דוח כספיים בעסק – רווח והפסד ומאזן (במקרה של חברה), עריכת חיתוך רבעוני בעסק, ניהול ובניית תקציב חזוי לעסק לתקופה עתידית אל מול בקרה תקציבית בעסק בפועל, בניהול דוח תזרים מזומנים בעסק ובניית תמחיר לשירותים ו/או למוצרים הנמכרים בעסק.

אודות משרדינו

משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות’ הנו משרד רואה חשבון בתל אביב המעניק שירותי ייעוץ מס וייעוץ עסקי לעצמאיים ולחברות בע"מ החל משלב התכנון וההקמה וכן במהלך הפעילות העסקית באמצעות כלים מתקדמים לניתוח דוחות הכספיים. משרדינו מנוסה בליווי תהליכי שיקום והבראה לעסקים ומהווה כתובת מקצועית ללקוחות מתחומים שונים.

משרדינו ממוקם בתל אביב ומוביל בתחום החשבונאות, ביקורת חברות, הנהלת חשבונות ומיסוי על גווניו השונים, לרבות מס הכנסה, מיסוי בינלאומי, מס ערך מוסף, מיסוי מקרקעין, חוק עידוד השקעות הון וכן בתחום הביטוח הלאומי. המשרד מלווה עצמאיים וחברות החל משלב עריכת התכנית העסקית וההקמה וכן לאורך כל הפעילות העסקית, במעטפת שירותים עסקיים במגוון נושאים בתחום המיסוי הישראלי ומיסוי בינלאומי. משרדינו מנוסה בליווי ישראלים בחו"ל (רילוקיישן), הגשת בקשות להחלטות מיסוי וגילוי מרצון עבור יחידים תושבים חוזרים, תושבים חוזרים ותיקים ועולים חדשים ומחויב לסטנדרטים גבוהים של שירות, ידע מקצועי, כתיבה, ואינטגרציה בין תחומי המס השונים, לרבות היכרות עם התקינה החשבונאית. אתר המשרד מהווה פלטפורמה עשירה של מאמרים ומידע מקצועי לרווחת הלקוחות וגולשים מזדמנים בסוגיות מס שונות ורלוונטיות לרוח התקופה. 

רואה חשבון אמנון בן שושן

רואה חשבון אמנון בן שושן

אודות כותב המאמר - רואה חשבון אמנון בן שושן.

שותף ומייסד משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות'. בעל תואר ראשון במנהל עסקים והתמחות בחשבונאות (BA) ותואר שני עם התמחות במסים (MBA). מומחה בתחום מיסוי ישראלי ומיסוי בינלאומי, מיסוי ישראלים ברילוקיישן למדינות ברחבי העולם, התמצאות באמנות המס ודיני המיסוי הזר, תושבים חוזרים ותיקים, השקעות נדל"ן בחו"ל, מטבעות דיגיטליים, תגמול הוני ממעביד מסוג אופציות ומניות מסוג RSUS ו-ESPP, מיסוי שוק ההון, גילוי מרצון, הקמת מבני מס בינלאומיים מורכבים ובפתרונות מיסוי בקשר עם פעילותם של ישראלים במדינות ברחבי העולם ותושבי חוץ בישראל וטיפול בהחזרי מס מורכבים.

בעל ניסיון בכתיבת חוות דעת מורכבות ומייצג יחד עם צוות המשרד נישומים רבים בדיונים מול רשות המסים וקבלת החלטות מיסוי (פרה- רולינג) בתחום מיסוי בינלאומי.

אמנון אחראי לפרסומם של מאות כתבות ומאמרים בתחום המסים בעיתונות מקצועית, מרצה בכיר במוסדות אקדמיים בקורסים בתחום המסים, חשבי שכר ויועצי מס וכן מרצה בפורומים מקצועיים ובכנסים של חברות הייטק בנושא מיסוי תגמול הוני ממעביד.

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

צרו קשר

אתם מוזמנים ליצור קשר או להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

רישום לניוזלטר

אתם מוזמנים להשאיר פרטים ואנו נדאג לעדכן אתכם!

דילוג לתוכן