התנהלות מול לקוחות במעבר מעוסק פטור לעוסק מורשה

התנהלות מול לקוחות במעבר מעוסק פטור לעוסק מורשה

התנהלות עוסקים פטורים ועוסקות פטורות מול לקוחות פרטיים במצב שבו עוסק פטור או עוסקת פטורה נדרשים לשנות את סיווגם ל”עוסק מורשה”.
מאת- אמנון בן שושן, רואה חשבון

במילים אחרות- מהי הדרך הנכונה להגיש הצעת מחיר ללקוחות פרטיים בעת המעבר מעוסק פטור לעוסק מורשה?

כידוע, עוסקים מורשים ועוסקות מורשות נדרשים ונדרשות להוסיף 17% מע״מ לעלות השירות שניתן או הטובין שנמכר במהלך הפעילות העסקית. 
התנהלות נכונה מול לקוחות הוא עניין מאוד חשוב, כל שכן מדובר בנושא כספי ולכן יש להתייחס לכך ברגישות יתרה כי נקודת המוצא היא שהלקוחות אינם מודעים לדרישות החוק וצפויים להגיב לדרישת התשלום החדשה שכוללת כעת גם מע”מ בסבר פנים לא נעימות.
במצבים בהם, שינוי סטטוס של העוסק מתרחש במהלך התקשרות קיימת מול לקוח. לאף אחד או אחת לא נעים להגיש ללקוח הצעת מחיר מתוקנת הכוללת תוספת 17% מע”מ.

על מנת לפתור סוגיה זו, ניסחתי במיוחד עבורכם/ן תוספת סטנדרטית, שניתן וראוי להוסיף כבר בשלב הצעת המחיר לצורך שקיפות מול הלקוחות:

לקוח/ה יקר/ה,

“הריני להסב את תשומת לבך לעובדה שתשפיע על הצעת המחיר במהלך ההתקשרות. בחודשים ינואר-מרץ, עלות השירות תהייה בסך 100 ₪.
בחודש אפריל, יחול שינוי במעמד העוסק ברשות מע”מ ומחודש זה אני אסווג כעוסק מורשה ולכן מתוקף חוק מע”מ אני נדרש/ת להוסיף לעלות השירות/מוצר 17% מע”מ.
בהתאם לאמור לעיל, החל מחודש אפריל 2017 עלות השירות/מוצר תהייה 100 ₪ בתוספת מע”מ”.

תודה על ההבנה והמשך התקשרות פורייה.
בכבוד רב,

שם העוסק/ת (שמכם). 

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
רואה חשבון

חשבונית מס/חשבונית עסקה

מהי חשבונית מס מס ערך מוסף הוטל בישראל לראשונה ב-1 ביולי 1976, מכוח חוק מס ערך מוסף, בעקבות המלצותיה של "ועדת אשר", שעסקה בעניין זה.

רואה חשבון

תיירות יוצאת – היבטי מיסוי

תיירות יוצאת – פתח דבר סוגיות מע"מ בענף תיירות יוצאת – מאת רואה חשבון אמנון בן שושן.  בישראל קיימים עסקים בענף התיירות שפעילותם העסקית היא

צרו קשר

אתם מוזמנים ליצור קשר או להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

רישום לניוזלטר

אתם מוזמנים להשאיר פרטים ואנו נדאג לעדכן אתכם!