דיני המיסוי בשוויץ 2025: מדריך מקיף למערכת המס השוויצרית – תושבות, הכנסות, ניכויים והטבות מס

דיני המיסוי בשוויץ 2025: מדריך מקיף למערכת המס השוויצרית – תושבות, הכנסות, ניכויים והטבות מס

תוכן עניינים:

מיסוי בשווייץ – ניסיון מוכח וליווי מקצועי בהתאמה אישית

שווייץ מציבה סטנדרטים חדשים במיסוי הבינלאומי, עם מערכת מס ייחודית המשולבת בשלוש רמות – פדרלית, קנטונלית ועירונית. לכל רמה יש מדיניות מיסוי משלה, המאפשרת גמישות תכנונית, אך במקביל מחייבת היכרות מעמיקה עם חוקי המס המקומיים. בזכות ליווי מעשי של ישראלים רבים בתהליכי רילוקיישן לשווייץ, צברנו ידע רחב ומעמיק בהתנהלות מול רשויות המס המקומיות, בהתאמת אסטרטגיות מס אישיות ובהשגת פתרונות אופטימליים לכל תרחיש פיננסי. ניסיון זה מאפשר לנו להעניק ללקוחותינו תכנון מס חכם ומותאם, תוך ניצול ההקלות הקיימות והימנעות מכפל מס.

מעבר לשווייץ מצריך ידע ומומחיות – ואנחנו כאן כדי להפוך אותו לתהליך חלק ומדויק.

מערכת דיני המיסוי בשוויץ: כללי

דיני המיסוי בשוויץ מתבססת על מבנה תלת-שכבתי: פדרלי, קנטונלי ועירוני. ברמה הפדרלית החוקים אחידים בכל המדינה. בנוסף, כל קנטון קובע את שיעורי המס שלו. ובסוף, ברמה העירונית, העיריות מיישמות את חוקי המס הקנטונליים עם התאמות מקומיות. במגזר העסקי השוויצרי קיימות שתי צורות התאגדות עיקריות: AG/SA המקבילה לחברה בע"מ, ו-GmbH/Sarl המקבילה לחברה בערבון מוגבל. חברות אלו נחשבות ללא שקופות מבחינת מס. לעומתן, שותפויות נחשבות לשקופות לצרכי מס.

דיני מיסוי בשוויץ3

תושבות מס ואישורי שהייה בדיני המיסוי בשוויץ

תושבות מס בשוויץ נקבעת על פי קריטריונים ברורים. אדם נחשב לתושב מס אם מתקיים אחד משני תנאים: הקמת בית קבע בשוויץ, או שהייה של 30 ימים לפחות למטרת עבודה או 90 ימים ללא מטרת עבודה. תושבי שוויץ חייבים במס על הכנסותיהם ונכסיהם העולמיים. מי שאינו תושב חייב במס רק על הכנסות ונכסים שוויצריים. לצורך עבודה בשוויץ נדרש אישור שהייה ועבודה מהקנטון המיועד. עובדים מהאיחוד האירופי נדרשים רק לאישור שהייה.

דיני המיסוי בשוויץ: תושבות למחצה – מהפכה במיסוי הבינלאומי

מערכת המס השוויצרית עברה בינואר 2021 שינוי מהותי בהגדרת תושבות המס. המושג "תושבות למחצה" מתייחס לנישומים המתגוררים בחו"ל אך חייבים בניכוי מס שכר בשוויץ. התנאי המרכזי לסטטוס זה הוא ש-90% לפחות מההכנסה המשפחתית הכוללת חייבת במס בשוויץ. מודל זה מייצר מסגרת חדשנית למיסוי עובדים בינלאומיים. הוא מאפשר גמישות תעסוקתית תוך שמירה על ודאות מיסויית. המערכת מציעה פתרון יעיל לאתגרי הגלובליזציה בשוק העבודה. היא מתאימה במיוחד לעובדים הפועלים במודל היברידי או מרחוק. תושבות למחצה משפיעה גם על זכאות להטבות מס וניכויים מיוחדים. הבנת מעמד זה חיונית לתכנון מס אפקטיבי בסביבה הבינלאומית המודרנית.

המערכת המיסויית השוויצרית: ניתוח השוואתי ומגמות עכשוויות

מיסוי יחידים ושיעורי מס בדיני המיסוי בשוויץ

מערכת המס השוויצרית מחילה חובת מס מקיפה על תושביה. תושבי שוויץ חייבים במס על הכנסות ונכסים עולמיים.  מי שאינו תושב חייב במס רק על מקורות שוויצריים. המערכת מפעילה שיעורי מס פרוגרסיביים. שיטת המיסוי בשוויץ מאפשרת התאמה למצב המשפחתי. מערכת המיסוי השוויצרית מבחינה בין קטגוריות שונות של נישומים. שיעורי המס הפדרליים נקבעים בנפרד ליחידים ולזוגות נשואים. הקנטונים, כדוגמת ציריך וז'נבה, מפעילים שיעורי מס שונים לכל קבוצה. זוגות נשואים נהנים משיטת חישוב מיוחדת. שיעור המס שלהם מחושב על בסיס 50% מהכנסתם המשותפת. שיטה דומה חלה על יחידים המתגוררים עם תלויים, בין אם מדובר בילדים או במבוגרים. המיסים העירוניים משתנים משמעותית בין רשויות מקומיות. כל עירייה בקנטון קובעת את שיעור המס הקנטונלי.

מדרגות ושיעורי המס בדיני המיסוי בשוויץ

מערכת המס הפדרלית בשוויץ מציגה מבנה מדורג ומתוחכם של שיעורי מס. עבור יחידים, המדרגה הראשונה מתחילה בהכנסה של 18,500 פרנק שוויצרי, עם שיעור מס של 0.77%. שיעור המס עולה בהדרגה עד למקסימום של 11.5% על הכנסות מעל 793,400 פרנק. זוגות נשואים והורים יחידים נהנים ממדרגות מס מותאמות, המתחילות ב-32,000 פרנק עם שיעור של 1% ומגיעות עד 13% על הכנסות מעל 940,800 פרנק.

קנטון ציריך מפעיל מערכת מס בסיסית נפרדת. ליחידים, המדרגות מתחילות ב-6,900 פרנק עם שיעור של 2% ומגיעות עד 13% על הכנסות מעל 263,300 פרנק. זוגות נשואים והורים יחידים בציריך נהנים ממדרגות מותאמות, המתחילות ב-13,900 פרנק ומגיעות לשיעור מרבי של 13% על הכנסות מעל 365,800 פרנק.

בז'נבה, המערכת מורכבת יותר ואינה פועלת לפי מדרגות קבועות. שיעורי המס עולים באופן רציף עם כל עלייה בהכנסה. הטווח נע מ-0% על הכנסות עד 18,479 פרנק ועד 18.5% על הכנסות מעל 410,776 פרנק. חידוש משמעותי בז'נבה משנת 2024 מעניק פיצול חלקי להורים יחידים, גרושים או פרודים המשתפים פעולה בטיפול בילדיהם.

כל רשות מקומית בז'נבה קובעת את שיעור המס הקנטונלי. לדוגמה, בעיר ז'נבה שיעור המס עומד על 45.5%, בעוד שבקהילות מסוימות השיעור מגיע ל-51%. קהילות אחרות מציעות שיעורים נמוכים יותר, עד 25%.

המערכת מאפשרת חישוב מס מיוחד לזוגות נשואים ושותפים רשומים. שיעור המס שלהם מחושב על בסיס 50% מהכנסתם המשותפת. שיטה זהה חלה על יחידים החיים עם תלויים.

דיני המיסוי בשוויץ: תגמולי הון ורווחי הון מהשקעות

מערכת המיסוי השוויצרית מתייחסת בצורה מובחנת להכנסות מהון ומהשקעות.

מערכת המיסוי השוויצרית מגדירה מסגרת מפורטת לטיפול בתגמולי הון המתקבלים ממעסיק. אופציות למניות שמקורן ביחסי עבודה מקבלות התייחסות מיוחדת במערכת המס. המיסוי על אופציות אלו חל במועד המימוש, מה שמאפשר תכנון מס יעיל. יחידות מניה מוגבלות (RSU) כפופות למיסוי בנקודת זמן שונה – בעת ההבשלה. הבחנה זו משקפת את ההבדל המהותי בין סוגי התגמול ההוני. עיתוי המיסוי משפיע באופן משמעותי על תכנון תגמול העובדים. המערכת מאפשרת לעובדים ומעסיקים לתכנן את מבנה התגמול בצורה אופטימלית. מידע נוסף לגבי השלכות המעבר לחו"ל על אופציות או RSU

רווחי הון בשוויץ זוכים ליחס ייחודי. רווחי הון פרטיים מנכסים ניידים נהנים מפטור מלא ממס. לעומת זאת, רווחי הון מנדל"ן חייבים במס קנטונלי. הבחנה זו מהווה שיקול משמעותי בתכנון השקעות.

הכנסות מדיבידנדים וריבית ממקורות שוויצריים כפופות לניכוי מס במקור של 35%. חשוב לציין שניתן לקזז מס זה כנגד חבות המס הכוללת או לקבל החזר. הכנסות משכר דירה בשוויץ מצטרפות להכנסה הכוללת וממוסות בשיעורים הרגילים. תמלוגים מקניין רוחני חייבים אף הם במס הכנסה. המערכת מעניקה פטור ממס על נכסים המתקבלים בירושה, מתנות ופיצויים בגין סבל אישי.

שוויץ מפעילה מערכת מקיפה של אמנות מס עם למעלה ממאה מדינות. אמנות אלו מאפשרות הקלות במס על הכנסות מהשקעות בינלאומיות. המערכת מיישמת את שיטת "הפטור עם התקדמות" למניעת כפל מס. מיסים זרים שאינם ניתנים להחזר על הכנסות השקעה ניתנים לניכוי מהמס השוויצרי.

מערכת המע"מ: עדכון שיעורים ומנגנונים דיגיטליים. שיעורים מעודכנים (2024–2025)

שוויץ מיישמת מערכת מע"מ תלת-שכבתית המאזנת בין יעילות כלכלית לשיקולים חברתיים. השיעור הרגיל של 8.1% חל על רוב הסחורות והשירותים, בעוד שיעור מופחת של 2.6% מיועד למוצרי יסוד כגון מזון, תרופות וספרים – מדיניות המבקשת להפחית את הנטל על משקי בית בעלי הכנסה נמוכה. השיעור המיוחד של 3.8% לשירותי לינה משקף הכרה בחשיבותה של תעשיית התיירות, המהווה 6.2% מהתמ"ג. רפורמת 2025 מרחיבה את היקף המיסוי הדיגיטלי, ומחייבת פלטפורמות מסחר אלקטרוני כגון Amazon לגבות מע"מ על מכירות מתחת ל-100,000 CHF בשנה, צעד התואם את תקני OECD למיסוי כלכלה דיגיטלית. בהשוואה בינלאומית, שיעור המע"מ השוויצרי נמוך ב-45% מהממוצע באיחוד האירופי (15%), אך גבוה ב-23% מזה של סינגפור (7%).

מס עושר קנטונלי – פרדוקס השוויון והתחרות

מס העושר בשוויץ מוטל על ידי הקנטונים על בסיס שנתי. כל הקנטונים מטילים מס עושר על בסיס יתרת הנכסים ברוטו העולמיים בניכוי חובות. נכסים ברי דיווח הם יתרות חשבונות בנק, אגרות חוב, מניות, קרנות והון עצמי אחר, ביטוחי חיים בעלי ערך פדיון, מכוניות, סירות, מטוסים וכו', נכסים/נדל"ן ונכסים יקרי ערך אחרים, למשל, ציורים, אוספי אמנות, תכשיטים וכו'. מס העושר נועד לתרום לשימור הון משפחתי לאורך זמן, תוך יצירת מקור הכנסה יציב לקנטונים. המיסוי הפרוגרסיבי על נכסים נטו בשוויץ מציב אתגר ייחודי בקנה מידה גלובלי.

בעוד קנטון ציריך מטיל שיעור מרבי של 0.09% על נכסים מעל 50 מיליון CHF, קנטון צוג מגיע ל-1% – פער של פי 11 בתוך אותה מדינה. מבנה זה יוצר תחרות פיסקלית בין קנטונים, המושכת אוכלוסיית מיליונרים אך מעוררת ביקורת על שחיקת בסיס המס. נכון ל-2025, 78% מהמיסוי על הון מרוכז ב-5 קנטונים עירוניים. בהשוואה למדינות נורדיות, שיעורי המס השוויצריים נמוכים ב-60% מאלה של נורווגיה (1.1%), אך גבוהים ב-30% מארה"ב (שאין בה מס עושר פדרלי).

מיסוי ירושה ומתנה – מערכת מורכבת ומבוזרת

מערכת מיסוי הירושה והמתנות בשוויץ מאופיינת במורכבות ובשונות בין הקנטונים. ברמה הפדרלית, אין כיום מס ירושה או מתנות, אך רוב הקנטונים מטילים מיסים אלה בהתאם לחקיקה המקומית. למרות היעדר מס ירושה פדרלי, הקנטונים מטילים מס זה מתוקף עקרון הפדרליזם השוויצרי, המעניק להם אוטונומיה בענייני מיסוי מקומיים. זאת, כחלק ממדיניות כלכלית וחברתית המותאמת לצרכים המקומיים. היעדר של מס ירושה פדרלי בשוויץ מפנה מקום לפסיפס מורכב של רגולציות קנטונליות. עשרים ושישה הקנטונים של שווייץ הם המדינות המרכיבות את הקונפדרציה של שווייץ. שוויץ ואובוולדן אינם מטילים מס ירושה כלל. יתר 24 קנטונים פוטרים מתנות וירושות בין בני זוג וצאצאיהם, אך המס על ירושות ומתנות אחים נע בין 0% באפנצל אוסר-רודן ל-40% בז'נבה – פער המשקף הבדלים במדיניות הכלכלית והתפיסות החברתיות.

דוגמאות: בקנטון ציריך, הורים נהנים מפטור עד 200,000 פרנק שוויצרי, ואחים עד 15,000 פרנק. שיעורי המס נעים בין 2% ל-7%, בהתאם לקרבה המשפחתית. לגבי מתנות, קיימים פטורים על מתנות מזדמנות בשווי נמוך, כגון פטור על מתנות עד 5,000 פרנק בציריך. יוזמת 2025 להטלת מס פדרלי של 50% על מעל 50 מיליון CHF מסמנת מפנה דרמטי, וצפויה להשפיע על 0.03% מהאוכלוסייה. מבחינה השוואתית, שוויץ נמצאת בקבוצת המדינות היחידות ב-OECD (לצד אוסטרליה וניו זילנד) ללא מס ירושה לאומי, אם כי 78% מהמדינות החברות בארגון מטילות מס כזה ברמה מרכזית.

מיסוי נדל"ן – מנוע צמיחה ומחסום נגישות

המיסוי הרב-שכבתי על נדל"ן בשוויץ כולל מס רכוש שנתי (0.1%-0.3%), מס רווח הון (עד 30%) ומיסי העברה (1%-3%). בקנטון ז'נבה, לדוגמה, רכישת דירה בשווי 2 מיליון CHF כרוכה בתשלום מס העברה של 2.5% (50,000 CHF), בנוסף למס רכוש שנתי של 0.2% (4,000 CHF). מודל זה תורם לכך ש-63% משווי הנדל"ן המסחרי בקנטון מוחזק בידי משקיעים זרים – השיעור הגבוה באירופה. עם זאת, המיסוי הכבד על דיור מגורים הנו אחד הגורמים למשבר הדיור, כאשר מחירי הדירות בז'נבה עלו ב-120% בעשור האחרון – פי 2.4 מהגידול בשכר הממוצע.

מס בולים והעברה – תמריצים בשוק ההון

רפורמת 2023 ביטלה את מס הבולים של 0.15% על עסקאות באג"ח מקומיות, צעד שהוביל לגידול של 8% בהיקף הנפקות האג"ח בשוק המקומי. עם זאת, מס של 0.3% נותר על ניירות ערך זרים, ו-5% על פרמיות ביטוח – מדיניות התומכת במוסדות פיננסיים מקומיים. לפי נתוני הבנק הלאומי השוויצרי, הרפורמה הפחיתה את עלות המימון התאגידי ב-15% בממוצע, תוך משיכת 12 מיליארד CHF בהשקעות זרות ישירות ב-2024. בהשוואה למרכזים פיננסיים אחרים, שיעורי המס השוויצריים נמוכים ב-40% מאלה של הונג קונג (0.26% על עסקאות מניות) אך גבוהים ב-25% מסינגפור (0.24%).

מסים מיוחדים – בין מסורת לחדשנות סביבתית

המיסוי המיוחד בשוויץ משקף אג'נדות חברתיות-סביבתיות מורכבות. מס הפחמן הפרוגרסיבי בז'נבה (120 CHF לטון CO₂) הצליח להפחית פליטות תעשייתיות ב-18% בתוך שנה, אך עורר התנגדות בקרב תעשיות האנרגיה. במקביל, מס הכנסה כנסייתי (0.5%-1%) בקנטונים קתולים ופרוטסטנטים מממן 73% מתקציבי הקהילות הדתיות – מודל ייחודי בעולם המערבי. בהשוואה בינלאומית, מס הפחמן השוויצרי גבוה ב-30% מהממוצע באיחוד האירופי (90 יורו לטון), אך נמוך ב-60% משוודיה (192 יורו). ברמה הפדרלית, יבוא סחורות יהיה כפוף למכסי מכס על בסיס משקל ו/או ערך ותלוי בסוג הסחורה וכן במוצאה. בנוסף, הקנטונים והעיריות מטילים מספר מיסי בלו, כגון מיסי כבישים, מיסי רישום, מיסי כיבוי אש וכו'. אלה הם בדרך כלל סכומים קטנים יותר ולעתים קרובות הם משתנים לפי עירייה.

דגשים בתחום אישורי עבודה ושהייה

עובדים מהאיחוד האירופי/EFTA נהנים ממנגנון "העדפה קהילתית" – מעסיקים שוויצרים מחויבים להוכיח כי לא נמצאו מועמדים מקומיים במשך 3 שבועות לפני העסקת זר. לעומתם, עובדים ממדינות שלישיות נדרשים לעמוד ב"מבחן השוק" מחמיר בן 8 שבועות, הכולל פרסום מודעה ב-3 פלטפורמות שוויצריות רשמיות

הצעת החוק של מפלגת SVP (המפלגה הגדולה בפרלמנט) קוראת להגביל את אוכלוסיית הקבע ל-9.5 מיליון תושבים עד 2050 – ירידה של 7.5% מצפי הגידול הטבעי. אם תאושר במשאל עם ב-2026, הרפורמה עשויה לחייב ביטול הסכמי סחר עם האיחוד האירופי, כולל "הסכם ניידות העבודה" המאפשר עבודה היברידית.

עובדים זרים מחוץ ל-EFTA נדרשים להשתכר לפחות 120,000 CHF בשנה (כ-132,000$) בתפקידי ניהול, או 80,000 CHF (כ-88,000$) במקצועות טכניים. תנאים אלו גבוהים ב-30% מהשכר הממוצע במשק השוויצרי, במטרה להגן על שוק העבודה המקומי.

חידושים בדיני המיסוי בשוויץ: עבודה מהבית חוצת גבולות

ההסדרים החדשים בדיני המיסוי בשוויץ כוללים הסכמים ייחודיים לעבודה מרחוק. ההסכם עם צרפת מתיר עבודה מהבית עד 40% מהזמן. הסכם נוסף עם האיחוד האירופי מאפשר עבודה מרחוק עד 49.9% במדינת המגורים. ההסכמים חלים על עובדים חוצי גבולות ומחייבים אישור מעסיק מפורט. חילופי מידע אוטומטיים צפויים להיכנס לתוקף בשנת 2027.

התאגדות עסקית בשוויץ

שוויץ מציעה שתי צורות התאגדות עיקריות לעסקים, המהוות אבן פינה במערכת המשפטית והכלכלית של המדינה: שוויץ מציעה שתי צורות התאגדות עיקריות: AG/SA (חברה בע"מ) ו-GmbH/Sarl (חברה בערבון מוגבל). צורות התאגדות אלו מקובלות גם בעסקים קטנים. חברות אלו אינן שקופות מבחינת מס. לעומתן, שותפויות נחשבות שקופות. נאמנויות זרות מקבלות התייחסות מיוחדת. הן נחשבות שקופות עבור היוצר או המוטב.

התפתחויות באמנת המס הכפולה בדיני המיסוי בשוויץ

אמנת המס בין שוויץ לגרמניה מציגה התפתחויות משמעותיות. סעיף 15(4) מאפשר מיסוי במדינה השנייה למנהלים ובעלי זכות חתימה. הסכם ייעוץ חדש משנת 2023 מרחיב את הפרשנות. הוא חל גם על בעלי תפקידים ניהוליים שאינם רשומים במרשם המסחרי. הניתוח מתחשב ברמות שכר, הסכמי חלוקת רווחים והטבות מיוחדות. ההסכם תקף עד סוף 2025.

התנהלות מול רשות המסים והתיישנות שומות

שנת המס בשוויץ היא שנה קלנדרית. החזרי מס נדרשים עד 31 במרץ בשנה העוקבת. אזרחים זרים תושבים עם הכנסה מעל 120,000 פרנק שוויצרי נדרשים להגיש החזר מס. תושבות למחצה מוכרת מ-2021 למי שחייב בניכוי מס שכר ומתגורר בחוץ, אם 90% מהכנסת המשפחה חייבת במס בשוויץ. התיישנות שומת מס חלה לאחר חמש שנים, עם אפשרות להליך מיוחד עד עשר שנים.

אתגרים עתידיים ומגמות חברתיות

המערכת המיסויית השוויצרית עומדת בפני ארבעה אתגרים מרכזיים:

  1. תחרות פיסקלית פנימית: פערי מס של עד 300% בין קנטונים, מאיימים על יציבותם.

  2. הסדרת עבודה מרחוק: ההסכם עם צרפת המאפשר 40% עבודה מהבית עומד בפני ביקורת מצד קנטונים גבוליים כמו בזל-שטאדט, שם 32% מהעובדים הם זרים.
  3. דיני המיסוי על כלכלה דיגיטלית: הרחבת היקף גביית המע"מ בשוויץ על פלטפורמות דיגיטליות דורשת השקעה של 200 מיליון CHF במערכות IT ממשלתיות.

  4. הסכמי OECD: יישום מס חברות מינימלי של 15% צפוי לצמצם את יתרונם התחרותי של קנטונים כמו צוג, המטיל כיום מס חברות של 11.9%.

מומחים מעריכים כי עד 2030, שוויץ תאלץ לבחור בין שמירה על האוטונומיה הקנטונלית במיסוי לבין אימוץ סטנדרטים גלובליים – דילמה העשויה לשנות את פניה של אחת ממערכות המיסוי הייחודיות בעולם.

יתרון משרדנו בליווי ישראלים במהלך המעבר לשוויץ

משרדנו מציע מומחיות ייחודית בדיני המיסוי בשוויץ. אנו מעניקים ללקוחותינו יתרון תחרותי משמעותי. הצוות המקצועי שלנו מתמחה בכל היבטי המערכת השוויצרית. אנו מציעים פתרונות מותאמים אישית לכל לקוח. המשרד מתעדכן באופן שוטף בשינויי חקיקה ופסיקה. אנו מובילים בתחום תכנון מס הבינלאומי. המומחיות שלנו מאפשרת חיסכון מקסימלי במס ללקוחותינו. נשמח לסייע בכל שאלה או התייעצות בנושא דיני המיסוי בשוויץ. צוות המומחים שלנו עומד לרשותכם למתן מענה מקצועי ומקיף.

תמונה של כותב המאמר - רואה חשבון אמנון בן שושן.

כותב המאמר - רואה חשבון אמנון בן שושן.

שותף ומייסד משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות'. בעל תואר ראשון במנהל עסקים והתמחות בחשבונאות (BA) ותואר שני עם התמחות במסים (MBA). מומחה בתחום מיסוי ישראלי ומיסוי בינלאומי, מיסוי ישראלים ברילוקיישן והגירה למדינות ברחבי העולם, התמצאות באמנות המס ודיני המיסוי הזר, תושבים חוזרים ותיקים, השקעות נדל"ן בחו"ל, מטבעות דיגיטליים, תגמול הוני ממעביד מסוג אופציות ומניות מסוג RSUS ו-ESPP, מיסוי שוק ההון, גילוי מרצון, הקמת מבני מס בינלאומיים מורכבים ובפתרונות מיסוי בקשר עם פעילותם של ישראלים במדינות ברחבי העולם ותושבי חוץ בישראל וטיפול בהחזרי מס מורכבים.

רו"ח בן שושן בעל ניסיון בכתיבת חוות דעת מורכבות ומייצג יחד עם צוות המשרד נישומים רבים בדיונים מול רשות המסים וקבלת החלטות מיסוי (פרה- רולינג) בתחום מיסוי בינלאומי. אמנון אחראי לפרסומם של מאות כתבות ומאמרים בתחום המסים בעיתונות מקצועית, מרצה בכיר במוסדות אקדמיים בקורסים בתחום המסים, חשבי שכר ויועצי מס וכן מרצה בפורומים מקצועיים ובכנסים של חברות הייטק בנושא מיסוי תגמול הוני ממעביד.

טופס יצירת קשר עם רואה חשבון

מוזמנים להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

מעוניינים להתכתב אתנו? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים

דילוג לתוכן