הוצאות כיבוד באירוע

שיתוף ב email
שיתוף ב print
הוצאות כיבוד באירוע

הוצאות כיבוד – פתח דבר

עקרון הבסיס לניכוי הוצאות כיבוד שהוצאו באירוע שיווק ופרסום מהכנסות העסק צריך לעמוד בתנאי "הוצאה עסקית שוטפת לצורך יצור הכנסה" של העסק.
המשמעות הטמונה בביטוי לצורך דיני המס היא כי מטרת ההוצאה הנה ייצור הכנסה בשנת המס.

הוצאות כיבוד – פקודת מס הכנסה

סעיף 17 לפקודת מס הכנסה (נוסח חדש), התשכ"א-1961 (להלן: "הפקודה") מגדיר את עקרון היסוד בסוגיית ניכוי הוצאות לצורכי מס.
עקרון ההקבלה בין הוצאות להכנסות. הסעיף קובע כי "לשם בירור הכנסתו החייבת של אדם ינוכו… יציאות והוצאות שיצאו כולן בייצור הכנסתו בשנת המס…".

הפסיקה לא הסתפקה בעקרון היסוד ואימצה שני מבחני משנה נוספים לבדיקת התרת ניכוי הוצאה לצורכי מס.

הוצאות כיבוד – המבחנים להכרת הוצאה

המבחן העיקרי שנקבע הוא זה המבחין בין הוצאה פרותית והוצאה הונית. לפי מבחן זה, הוצאה לשם רכישת נכס המיועד להניב הכנסה
או לשם השבחתו מסווגת על פי רוב כהוצאה הונית אשר אינה ניתנת לניכוי שוטף. לעומתה, הוצאה לצורך שמירה על הקיים היא הוצאה פרותית המותרת בניכוי שוטף.

המבחן השני אשר התפתח בפסיקה הוא מבחן ה"ההוצאה האינצידנטלית" לפעילות העסקית.
על פי מבחן זה, במקרה שהוצאה מסוימת כרוכה בהליך ייצור ההכנסה, תותר היא בניכוי בתנאי שהיא עונה על דרישות סעיף 17 לפקודת מס הכנסה.

ניתוח

הוצאת שיווק היא לכאורה "הוצאה עסקית שוטפת" בכל עסק. המפתח להבחנה מדויקת טמון בשאלה מהי התרומה של אותו שיווק.
המבחן שנקבע הוא האם ההוצאה תקנה "יתרון מתמיד" לעסק, שאם כך – לא תוכר ההוצאה בגין הפרסום כהוצאה שוטפת ואם מדובר על הוצאה לצורך שמירה על הקיים, תותר בניכוי.

לעניין הוצאת הכיבוד, תקנות מס הכנסה (ניכוי הוצאות מסוימות), התשל"ב-1972.
התקנות קובעות כי יותר ניכוי בשיעור 80% מההוצאות שהוציא נישום לכיבוד קל המוגש במקום העיסוק שלו,
דהיינו המקום שבו מנהל הנישום דרך קבע את עיסוקו. 20% מהוצאות הכיבוד – בכל מקרה לא יותרו בניכוי.
הגדרת "כיבוד קל" – משקאות קרים וחמים, עוגיות וכיוצאים באלה, מצרכי מזון קלים אשר ניתנים לאורח המבקר במקום העיסוק
לצורכי פעילותו עם הנישום, וכן פריטים אלה הניתנים לעובדים. מודגש בזה כי לא יותר ניכוי הוצאות אחרות לרכישת מזון ומשקה.

מסקנה

באירוע שיווקי שאליו מוזמנים בין היתר גם עובדי החברה, לקוחות, ספקים וכדומה.
מטרותיו העיקריות של האירוע הן קידום המכירות ואילו ההוצאה עבור המזון והמשקאות טפלה ביחס לכלל האירוע.
במקרה כזה ניתן לדעתנו לראות בכל ההוצאות בבחינת "הוצאות לשיווק ולקידום מכירות",
ולפיכך – ההוצאות כאמור של אירוע השיווק מותרות בניכוי שוטף על פי הוראות סעיף 17 לפקודה.

כותב המאמר- אמנון בן שושן, רואה חשבון

 

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
רואה חשבון

פחת בשיעור כפול לעסקים בישראל

פחת בשיעור כפול לעסקים בישראל פחת בשיעור כפול לעסקים בישראל מאת רואה חשבון אמנון בן שושן. במסגרת מאמצי הממשלה לסייע לעסקים בהתמודדות עם השלכותיו הכלכליות

תכנון מס

תכנוני מס בשנת 2020

תכנון מס – פתח דבר ניהול פיננסי נכון בחיי היום יום בבית ובעסק שלנו יכול להביא לרווחה ולצמצום משמעותי במסים. תכנון מס הנו חלק בלתי

צרו קשר

אתם מוזמנים ליצור קשר או להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

רישום לניוזלטר

אתם מוזמנים להשאיר פרטים ואנו נדאג לעדכן אתכם!