לתשומת לב הציבור, תיאומי מס אוטומטיים

לתשומת לב הציבור, תיאומי מס אוטומטיים

תיאומי מס – מי נדרש לערוך תיאום מס

עובדים המועסקים ביותר ממקום עבודה אחד, נדרשים למסור למעסיק המשני בתחילת כל שנת מס אישור על ביצוע תיאום מס.
מעסיק משני, שיקבל לידיו טופס 101 שבו הצהיר העובד על הכנסה נוספת כשכיר מלבד זו המשולמת על ידו, ללא אישור על תיאום מס, מחויב ע"פ חוק לנכות משכרו של העובד מס בשיעור מרבי בגובה 47%.  גם עצמאים בעלי מקור הכנסה מעבודה משני מעסיקים ויותר, בנוסף להכנסתם מפעילות עסקית, נדרשים לערוך תאומי מס. עצמאים בעלי מקור הכנסה כשכירים תחת מעסיק אחד פטורים מביצוע ההליך. מומלץ לכל העובדים, שעורכים תאומי מס הכנסה, לערוך גם תיאומי מס מול המוסד לביטוח לאומי כדי להימנע מגביית דמי ביטוח לאומי ביתר.

ההבדל בין תיאום מס והחזר מס

תאום מס נדרש לערוך כל שכיר שעובד בשני מקומות עבודה ויותר בתחילת כל שנת מס. ניתן לערוך את תיאומי המס בכל עת במהלך שנת המס וכל עוד לא הסתיימה שנת המס. לאחר תום שנת המס אין אפשרות לבצע תיאום, אך אם שיעור המס שנוכה משכרו של העובד היה גבוה מהסכום שבו היה חייב על-פי החוק, ניתן להגיש בקשה להחזר מס הכנסה עד 6 שנים מתום שנת המס. מידע נוסף בנושא החזר מס ניתן לקרוא במאמר באמצעות כניסה לקישור לעיל.

פעולות רשות המסים לשיפור השירות בנושא תיאומי המס

רשות המסים שלחה בימים האחרונים, לכ-330,000 שכירים הארכות תוקף לאישורי תיאום המס לשנת 2021 ובכך חסכה מהם את הצורך לערוך בעצמם תיאום מס חדש. האישורים האוטומטיים נשלחים לעומדים בקריטריונים, שהמרכזי שבהם הוא שלא חלו שינויים בגובה הכנסותיהם בשנים האחרונות. סדרת המהלכים של הארכות התוקף מבוצעים בכל שנה, אולם השנה בשל הגבלות הקורונה, יש להם חשיבות יתרה לציבור. 

במקרים בהם הארכת התוקף לשנת 2021 אינה משקפת את ההכנסות או המצב האישי בשל שינויים שחלו בשנה החולפת לדוגמה: התרחבות המשפחה, שינוי מעסיק וכדומה, ניתן יהיה לערוך תיאום מס עדכני באמצעות היישום באינטרנט או באמצעות מערכת פנייה אינטרנטית למשרדים או באמצעות הגעה פיזית למשרדי הרשות.

ביום ראשון, ה-3.1.2021 תיפתח האפשרות לפנות באמצעות מערכת הפניות למשרדים לבקשת תיאום מס. בחלוף יומיים, החל מ-5.1.2021, ניתן יהיה לערוך תיאום באופן עצמאי באמצעות היישום. מדובר בשתי חלופות לעריכת תיאומי מס, מכל מקום ובכל זמן ומבלי לצאת מהבית. חשוב לדעת כי האישורים שהופקו בשנת 2020 תקפים עד לתשלום משכורת פברואר או עד ל-13.3.2021, לפי המוקדם. והאישורים לגמלאים לשנת 2020 תקפים עד 13.5.2021.

אודות משרדינו

משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות' הנו משרד רואה חשבון בתל אביב מנוסה בתחום מיסוי ישראלי ומיסוי בינלאומי  המשרד ממוקם בתל אביב ומספק שירותי ייעוץ מס לציבור השכירים ועצמאים כאחד בסוגיות הנוגעות לתיאומי מס והחזרי מס. אתר המשרד מהווה פלטפורמה עשירה של מאמרים ומידע מקצועי בסוגיות מס שונות ורלוונטיות לרוח התקופה וזוכה לאהדה גדולה מצד מבקריו.

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
רואה חשבון

מיסוי הכנסות משכר דירה למגורים

מיסוי הכנסות משכר דירה – מסלולי מיסוי (מס הכנסה) מיסוי הכנסות משכר דירה – מאת רואה חשבון אמנון בן שושן קיימים שלושה מסלולי מיסוי על

רואה חשבון

ייעוץ מס לחברות ולעצמאים

ייעוץ מס – פתח דברים ייעוץ מס – מאמר מאת רואה חשבון אמנון בן שושן. הטלת מס על אזרחים היא מקור ההכנסה העיקרי של המדינה

רואה חשבון

מכירת מטבעות דיגיטליים – רקע והיבטי מיסוי

מיסוי מטבעות דיגיטליים (וירטואליים/קריפטוגרפיים) מיסוי מטבעות דיגיטליים- מאת רואה חשבון אמנון בן שושן. מטבעות דיגיטליים מכונים בהיעדר הגדרה מוסכמת גם מטבעות וירטואליים או מטבעות קריפטוגרפיים,

צרו קשר

אתם מוזמנים ליצור קשר או להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

רישום לניוזלטר

אתם מוזמנים להשאיר פרטים ואנו נדאג לעדכן אתכם!