נוהל גילוי מרצון

נוהל גילוי מרצון

גילוי מרצון הוא נוהל אשר מטרתו לעודד נישומים, עוסקים, יחידים ובעלי תפקידים בתאגידים, לרבות מייצגים שעברו עברות על חוקי המסים, לתקן את דיווחיהם ולשלם את המס המגיע בעקבות דיווחי האמת. בתמורה מתחייבת רשות המסים, בתיאום עם הפרקליטות ובקיומם של כמה תנאים שיפורטו בהמשך, שלא יינקטו הליכים פליליים נגדם. במסגרת נוהל זה, מטופלות עבירות השמטת הכנסות או נכסים, ניהול ספרים כוזבים, התחמקות ממס מעסיקים ועסקאות בארץ ובחו”ל ועבירות בקשר ליבוא ויצוא.

יובהר כי הנוהל אינו חל על נכסים והכנסות אשר הופקו כתוצאה מעבירה פלילית מסוג “פשע” לפי חוק העונשין, או כאשר הבקשה לגילוי מרצון נעשית בעקבות או במקביל לחקירה או בדיקה הנעשית על ידי מי מרשויות המדינה (משטרת ישראל, הרשות לניירות ערך, הרשות להלבנת הון, הרשות להגבלים עסקיים, מבקר המדינה, כונס הנכסים הרשמי או בית משפט, וכדומה), וזאת על פי האמור בנוהל.

על פי הוראות הנוהל, התנאים היסודיים להליך גילוי מרצון הם מקור הגילוי מרצון בפנייה כנה; היעדר מידע קודם בידי רשות המסים או בידי רשות שלטונית אחרת לגילוי מרצון, לרבות חקירה ומידע בתיקי חברות קשורות או שותף; במשרדי רשות המסים לא הוחל בבדיקה במישור האזרחי של התיקים הקשורים לנישומים ו/או לתאגידים ו/או לשותפים שיש להם נגיעה לגילוי מרצון והמידע לא נכלל בכתב תביעה, כתב הגנה, כתב אישום בהליך אזרחי או הליך פלילי בבית המשפט או בבית דין בישראל. בהקשר זה יצוין כי פרסום מידע באמצעות התקשורת ייחשב כאילו המידע מצוי בידי רשות המסים. מידע נוסף על הליך גילוי מרצון ניתן לקרוא בהוראת שעה של רשות המסים.

נזכיר, תושבי ישראל שטרם הסדירו חשבונות בנק זרים או נכסים אחרים בחו”ל המניבים הכנסות, כדוגמת נכסי נדל”ן, יכולים להסדיר הכנסות ונכסים אלו מול רשות המסים בישראל וזאת בהתאם להוראות השעה לגילוי מרצון  באופן גלוי עד ליום 31 בדצמבר 2019.

משרדנו עוסק בשנים האחרונות רבות בתחום הסדרי מס בכלל והליכי נוהל גילוי מרצון עבור נישומים בפרט ופיתח מיומנות מיוחדת בנושא זה.
נשמח לעמוד לרשותכם בעת בחינת אפשרויות הטיפול והפנייה להסדר ברשות המסים.

רואה חשבון אמנון בן שושן

רואה חשבון אמנון בן שושן

אודות כותב המאמר - רואה חשבון אמנון בן שושן.

שותף ומייסד משרד רואה חשבון אמנון בן שושן ושות'. בעל תואר ראשון במנהל עסקים והתמחות בחשבונאות (BA) ותואר שני עם התמחות במסים (MBA). מומחה בתחום מיסוי ישראלי ומיסוי בינלאומי, מיסוי ישראלים ברילוקיישן למדינות ברחבי העולם, התמצאות באמנות המס ודיני המיסוי הזר, תושבים חוזרים ותיקים, השקעות נדל"ן בחו"ל, מטבעות דיגיטליים, תגמול הוני ממעביד מסוג אופציות ומניות מסוג RSUS ו-ESPP, מיסוי שוק ההון, גילוי מרצון, הקמת מבני מס בינלאומיים מורכבים ובפתרונות מיסוי בקשר עם פעילותם של ישראלים במדינות ברחבי העולם ותושבי חוץ בישראל וטיפול בהחזרי מס מורכבים.

בעל ניסיון בכתיבת חוות דעת מורכבות ומייצג יחד עם צוות המשרד נישומים רבים בדיונים מול רשות המסים וקבלת החלטות מיסוי (פרה- רולינג) בתחום מיסוי בינלאומי.

אמנון אחראי לפרסומם של מאות כתבות ומאמרים בתחום המסים בעיתונות מקצועית, מרצה בכיר במוסדות אקדמיים בקורסים בתחום המסים, חשבי שכר ויועצי מס וכן מרצה בפורומים מקצועיים ובכנסים של חברות הייטק בנושא מיסוי תגמול הוני ממעביד.

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

צרו קשר

אתם מוזמנים ליצור קשר או להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

רישום לניוזלטר

אתם מוזמנים להשאיר פרטים ואנו נדאג לעדכן אתכם!

דילוג לתוכן